Stezice vabijo

Zima se je prevesila v drugo polovico, s tem pa prihaja tudi čas pogostejših zahajanj v naravo. Rad bi vam predstavil poti, ki vodijo na Sv. Goro iz grgarske strani, posebno na pozabljeno in letos na novo očiščeno stezo.

Prva je vsem dobro znana asfaltirana cesta preko Prevala, ki jo lahko krajšamo z raznimi bližnjicami. Tudi drugo pot na goro označujemo kot cesto, čeprav makadamsko, ki se vije mimo Slatne in preko Preškega vrha do vrha Sv. Gore. Za pohodnike pa so vendarle bolj primerne stezice. Vse imajo izhodišče na istem mestu, v Pancalah. To je predel Grgarja ob samem vznožju Sv. Gore. Če zavijemo po potki do zadnje hiše pod goro, pridemo do stezice, ki se po nekaj deset metrih razcepi. Po desni zavijemo v sotesko Renjeke. Ob potoku se vije stezica, ki vodi mimo brzic in tolmunov potoka Slatna. Vodi mimo ruševin starih mlinov in nas spominja na čase, ko so po njej tovorili žito in koruzo v mline. Stezica prečka makadamsko cesto, ki vodi na Sv. Goro pri starem mostu. Po cesti nadaljujemo do vrha. Če na izhodišču zavijemo levo in prečkamo potok, že stopamo po stari stezi, ki vodi na Sv. Goro - ˝po sredi˝, kakor jo imenujemo domačini. Ta nas v številnih kljukah pripelje do vrha. Na dveh tretjinah poti se odcepi krak, ki pelje mimo znane kaverne skozi Sv.Goro do Frančiškovega vrha. Ta steza je tudi odsek poti Treh svetišč, ki povezujejo Sv.Goro z Marijinim Celjem pri Ligu in Staro Goro (Castelmonte) pri Čedadu.

Sto metrov pred zadnjo hišo je križišče treh potk, kjer je bil tudi vhod za Frančiškov tabor. Tam zavijemo na levo, kot nam kažejo tudi oznake, in krenemo po obzidanem kolovozu, ki nas kmalu pripelje do potoka. Ko prečkamo potok, smo že na tretji stezici, ki so jo včasih imenovali Čez Križce. Stezica zavije levo in se počasi dviguje po pobočju. Pelje nas visoko nad Dolom in preko Križc. To je predel zahodnega pobočja nad Doljaškim poljem. Pelje nas visoko nad kapelico Sv. treh kraljev, kjer se na parkirišču ob svetogorski cesti priključi nanjo. Stezica ima na več mestih lep razgled, je tudi lepo označena in markirana, tako da prav vabi, da stopimo po njej.